7 Ekim 2012 Pazar

Çocuk Etkinlikleri - Kağıttan Kurbağa Yapımı :)

Merhabalar =)

Okulum başladı, yoğunum iki haftadır. Bu yüzden elim bir şeye değmiyor çok. O yüzden önceden yaptığım bir etkinliği paylaşayım dedim. Malum evde çocuk olunca değişik şeyler yapmak istiyor. Bizim son numara da almış eline kartonları, yapıştırıcıyı, geldi yanıma "Özge Abla, kurbağa yapalım!" dedi. "Yapalım!" dedim ben de, yaptık =D

İşteee kağıttan kurbağamızın yapılışı =)

 Önce yeşil fon kartonundan kurbağa kafası kesiyoruz. Bunun için bir kalıp kullanmadım ben, yani yeneteğimize kalmış bir kafa oldu bu =D
 Sonra gövdeyi oluşturmak için 10 cm genişliğinde bir parça kesiyoruz kartonumuzdan ve silindir şekline getirip ucunu yapıştırıyoruz.
 Kafası için bir ağız çizip, yine yeteneğimize kalmış bir ağız, arkadan kırmızı karton yapıştırıyoruz. Gözlerini de çizip, isterseniz beyaz karton kullanabilirsiniz, ama ben kalem daksil kullandım ve kardeşimin büyük hevesle aldığı hareketli gözleri. Kedi gözleri deniyor sanırım bunlara. Burnunu da siyah tahta kalemiyle çizdim.

Kol ve bacakları için üçgene benzeyen parçalar kesiyoruz. Aslında kesim fotoğraflarını çekmiştim ama bulamadım, kusura bakmayın. Bacakları kollardan daha uzun yapmanız lazım ve uç kısımlarına tırtıklı bir şekil vermeniz gerekiyor.

Kurbağanın bütün parçalarını birleştirmeden önce de elimize siyah tahta kalemini alıp benek yaptık. Biraz yanaklarına ve çenesine sonra da vücuduna, kollarına ve bacaklarına =) Bütün parçalarla işimiz bittiğinde, önce kolları ve bacakları yapıştırmamız lazım. Bizimkine yapıştırıcıyla yapıştırılan şeyler çok dayanmıyor =D o yüzden ben kolları ve bacakları zımbaladım. Kafayı da kolların zımbalarının hizasında yapıştırdım.

İşte sonuçç =) Kağıttan kurbağa...

Sevgiler...
Özge...

13 yorum:

  1. Çok güzel olmuş eline sağlık, böyle materyaller küçük öğrencilerin dikkatini çekmek için iyi oluyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, özellikle kalabalık guruplarda çok işe yarar =)

      Sil
  2. İnsan becerikli olunca böyle şeyleri kolay yapıyor tabi, ben elime alsam o kurbağa kimiblir ne hale gelirdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tişikkir ederim Nesrin =)
      Niye öyle diyorsun, sen de yaparsın, ben güveniyorum sana ;)

      Sil
  3. ne sevimli bi kurbağa bu böyle ben de istiyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yapmalısın mutlaka bir tane =) bizim ki kayboldu ama sen dolabına koyabilirsin =)

      Sil
  4. sana blog ödülü verdim burdan okuyabilirsin:) http://banakalirsaboyle.blogspot.com/2012/10/odul-aldm-ben.html

    YanıtlaSil
  5. Süper olmuş ellerinize sağlık :) Denemeliyiz biz de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenceli bir etkinlik, denemelisiniz =)

      Sil
  6. hem yap hem paylaş enerjinize hayranım. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözleriniz için =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...